Cliniclowns

Doe een wens

zaterdag 6 maart 2010

Zaterdag 6 maart

Heej lieve Olivier,

ik dacht laat ik ook maar eens n stukje schrijven voor dat dappere kleine ventje!
Het gaat nu naar omstandigheden best goed met je, gelukkig... Je hebt ons laten schrikken zeg, sjézus wat n nieuws… Ik hoorde op 5 februari van je papa door de telefoon hoe ziek je was, schrok me n ongeluk. Vond t zo erg voor jou, voor je papa en mama, je broertjes, je familie. Iedereen in rep en roer, en terecht, want zoiets wens je niemand toe, zeker geen lief klein manneke van 3…
Ondertussen is het al 6 maart, heb je alle vier de chemo´s achter de rug en staat er n operatie voor je gepland op 10 maart a.s.
Vorige week ben je veel ziek geweest en dat was niet leuk (zacht uitgedrukt). Je moest vaak spugen en je werd er op n gegeven moment echt panisch van als t weer zover was. Ook ´s nachts ging t gewoon door, echt zielig, maar je sloeg je er gewoon weer doorheen.
Soms lijkt t net alsof je al n groot mens bent, zoals jij de dingen ondergaat. Je laat het allemaal over je heen komen, soms zelfs heel gelaten, en je accepteert (uiteraard na n klein gevechtje) alles wat er moet gebeuren. Tót je er genoeg van hebt, en dat geef je dan ook héél duidelijk aan. Zo knap! Afgelopen week bijvoorbeeld toen je de laatste chemo toegediend ging krijgen. Je was de dag ervoor ook al in het ziekenhuis geweest en helaas stonden er ook nu nog meer vervelende dingen voor je op t programma, zoals bloed aftappen (wat niet echt voorspoedig ging) en n hechting verwijderen. Je had al niet je beste dag, maar nu werd je met de minuut bozer. Net toen de verpleegkundige de laatste handeling uitvoerde riep jij zo hard als je kon: ´EN NOU IS T GENÓÉG!!´ Gelukkig was t toen ook echt klaar, want ik vraag me af of t gelukt zou zijn nog íets bij je voor elkaar te krijgen, zó boos was je. Klaar ermee. Stoer! Ik ken maar weinig mensen die zo kort en duidelijk hun gevoel kunnen weergeven als jij, en je bent pas 3. Dat belooft wat voor de toekomst haha!! :)
Gelukkig voor jou heb je héle fijne en sterke mensen om je heen; in de eerste plaats je allerliefste papa en mama, je broertjes Rens en Mees, vriend van mama Paul en zijn kinderen, je opa´s en oma´s. Iedereen doet z´n uiterste best om deze tijd voor jou zo dragelijk mogelijk te maken en dat lijkt heel goed te lukken. Heb ik echt heel veel respect voor. Je wordt lekker verwend, oa met kadootjes, (niet te veel hoor) ;) en je lijkt er goed doorheen te komen.
Ik wens jou toe dat je hier beresterk en gezond uitkomt, en dat je alle vervelende en pijnlijke dingen zo snel mogelijk mag vergeten. Zoals ik jou nu ken gaat dat je vast lukken.

Heel veel sterkte en liefs en knuffels van Eugenie (´eusje´ zeg jij wel eens), vriendinnetje van papa.

XXXXXXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten