Cliniclowns

Doe een wens

woensdag 10 maart 2010

Woensdag 10 maart

Weer thuis...Wat een dag! Ik kan oprecht zeggen dat ik gisteren en vandaag alles gegeven heb en dat ik nu helemaal op ben. Ik ga zo snel slapen, maar eerst nog even snel een korte update. Olivier is vandaag geopereerd. Om 11.15 waren we op de operatiekamer en ditmaal ging ik mee om Olivier in slaap te kletsen en zou Jaap hem opvangen op de verkoever. Hij was vrolijk en had vanmorgen gillend tig rondjes over de kinderafdeling gefietst op zijn "racefiets". Gisterenavond hadden we samen een boekje gekocht van Nijntje in het ziekenhuis en dat moest ik keer op keer voorlezen aan hem. Zelfs nog een keer toen we op het punt stonden naar de ok te vertrekken...Hij keek met grote ogen naar de verpleegkundige, maar ik moest doorlezen. Het in slaap vallen ging super. Hij was zo stoned als een garnaal van de pre-medicatie en lag innig te zoenen met een Pardoes-beeldje van de verkoever....juist....We kletsten over alle leuke dingen waar hij over ging dromen zoals, de Efteling, het zwembad, de Beerze Bulten en de Elkerliek speeltuin en weg was hij...Een tikje trillerig weer terug naar Paul, Jaap en Eus. We zijn maar wat gaan lopen, eten en hangen. Om 16.00 een telefoontje dat we naar de verkoever konden komen en een gesprek met de chirurgen. De operatie was lastig doordat de tumor vrij week was en erg groot, maar was goed verlopen. Geen scheuren, geen extreem bloedverlies etc. De anesthesie was nog met hem bezig en we zouden er zo bij mogen. Goed nieuws dus! Om 17.00 konden eerst Jaap en daarna ik, bij Olivier. Hij sliep nog en soms even wakker. Hij had geen pijn en de epiduraal pijnbestrijding deed zijn werk goed. Hij had tijdens de operatie wel problemen met zijn bloeddruk gehad. Hij was vrij laag geworden en Olivier had medicijnen (Nor voor de kenners)gekregen om deze op peil te houden. Hiermee was de ic indicatie een feit. Op het einde ook nog flink gebraakt en daarvoor een aflopende sonde. Waarschijnlijk heeft hij zich niet verslikt, want dat zou niet best zijn! Verder een gewoon infuus en een infuus in een slagader, waarmee zijn bloeddruk continu gemeten kan worden en bloed afgenomen kan worden. Zijn lange lijn had hij nog en al met al een lijnenbende dus. Hij voelde lekker warm en dat stelde me ook weer wat gerust. Hij was wel wat pips...maar dat is niet gek. Zijn buikje was zo plat! In convooi naar de kinderic, waar Olivier weer aangesloten werd aan de monitor. Goed opgevangen en veel uitleg over alles. Hij wordt nu nog wat meer gevuld met infusen, omdat hij nog niet goed plast, maar de intensivisten pakken het mi rigoreus aan, dus ik twijfel er niet aan dat hij morgen weer helemaal goed genoeg is om lekker terug naar de kinderafdeling te gaan. Jaap is nu bij hem en Paul en ik gaan morgen Rens en Mees naar school brengen en plat knuffelen. Olivier was nog even wakker op de ic....Ik vroeg of hij fijn gedroomd had van alles en hij was iets vergeten, zei hij....de Mac Donalds....Uiteraard! Zo ken ik je weer! Iedereen bedankt voor alle smsjes en berichten vandaag. Ik ben 20 jaar ouder en ga douchen en dan slapen. Ik schrijf snel de uitgebreidere versie.

Sylvie.

Hoor net dat olivier na verschillende vulling nog steeds niet kan plassen. er is een echo van zijn enige nier gemaakt en die is goed. Hij krijgt nog meer vulling en er is gestart met een medicijn (Dobu)om zijn bloeddruk verder omhoog te brenegn. Dat medicijn mag hij niet op een gewone afdeling krijgen, dus even aankijken hoe dit zich gaat ontwikkelen. Een tegenvaller en daar zitten we helemaal niet op te wachten! Ik ga douchen en dan nog eens bellen...

3.45 uur:
nog een keer proberen..

Net 2 uur bij olivier geweest, hij was wakker en wilde zijn papa of mama graag zien. Zijn urine komt stukje bij beetje op gang, hij heeft net een beker ranja op. Goed zo olivier! Na lang draaien slaapt hij weer, ik ook zometeen.

Jaap

UPDATE:
Vanacht ging ik dus om 4 u weer slapen.. Dacht ik dus.. Om 5 over 4 belde Jaap van de kinder ic me op om te zeggen dat Olivier weer wakker was.. Ben toen weer naar de ic gegaan en heb tot 8 u vanmorgen aan zijn bed gezeten en soms ff op een stetcher naast hem gelegen.. Hij wilde telkens anders liggen en was eigenlijk wakker.. Ben net thuis en al wakker vanaf gisterenochtend 8 u. Ben nu moe en op. Zo slapen. Olivier plast nog niet veel en ze gaan zijn andere nier nu goed nakijken en in de gaten houden.. Hij blijft dus nog wel even op de ic. Jammer maar noodzakelijk. Ik verwacht dat het bij gaat trekken, maar toch..

Jaap













2 opmerkingen:

  1. nog een keer proberen..

    Net 2 uur bij olivier geweest, hij was wakker en wilde zijn papa of mama graag zien. Zijn urine komt stukje bij beetje op gang, hij heeft net een beker ranja op. Goed zo olivier! Na lang draaien slaapt hij weer, ik ook zometeen.

    Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanacht ging ik dus om 4 u weer slapen.. Dacht ik dus.. Om 5 over 4 belde Jaap van de kinder ic me op om te zeggen dat Olivier weer wakker was.. Ben toen weer naar de ic gegaan en heb tot 8 u vanmorgen aan zijn bed gezeten en soms ff op een stetcher naast hem gelegen.. Hij wilde telkens anders liggen en was eigenlijk wakker.. Ben net thuis en al wakker vanaf gisterenochtend 8 u. Ben nu moe en op. Zo slapen. Olivier plast nog niet veel en ze gaan zijn andere nier nu goed nakijken en in de gaten houden.. Hij blijft dus nog wel even op de ic. Jammer maar noodzakelijk. Ik verwacht dat het bij gaat trekken, maar toch..

    Jaap

    BeantwoordenVerwijderen